Educație
- Doctor în Filosofie, Universitatea din București, în cotutelă cu Universitatea Națională de Muzică din București (din 2022).
- A/M.A, UNIBUC, Licență (2013/2016), Master (2016/2018).
- Modulele I și II de formare psiho-pedagogică, UNIBUC (2013/2018)
Biografie
Andreea Stoicescu este licențiată a Facultății de Filosofie din cadrul Universității din București, cu un masterat absolvit la aceeași instituție în domeniul filosofiei culturii. Zonele de specializare sunt: metafizica contemporană (filosofia procesului a lui Alfred N. Whitehead), estetica (aplicată la muzică și coregrafie), teoria critică (filosofia lui Theodor W. Adorno) și antropologia culturală. Începând din 2022 este Doctor în filosofie, cu o teză în cotutelă interdisciplinară intitulată Emoție și judecată estetică în experiența muzicală, calificativul Summa Cum Laude.
În perioada doctorală, între 23 și 27 august 2021, a participat, susținută de un grant Erasmus, la proiectul CIVIS intitulat Modernisms in Transit: Dialogues and Crossings, desfășurat în Franța, la Aix-en-Provence, cu prezentarea: Romanian Composition and Choreography at the Beginning of the 20th Century: Between National and European Expressions. În același an a participat la sesiuni în cadrul seminarului Homo Mimeticus, organizat de Institutul de Filosofie al Universității Catolice din Leuven, Belgia, în vederea pregătirii teoretice pentru participarea la conferința internațională Posthuman Mimesis: Embodiment, Affect, Contagion (20-22.05.2021). Pe parcursul studiilor de masterat și de licență a efectuat practică de specialitate în cadrul Institutului de Antropologie „Francisc J. Rainer” al Academiei Române și în anul 2015 a contribuit la organizarea în cadrul Facultății de Filosofie a conferinței Balet și filosofie: O dezbatere despre implicațiile filosofice ale dansului și baletului.
Publicații
Studiul „Animation and the Mimetic Posthuman: Pandemic Vulnerabilities Mirrored by Music and Dance”, în curs de publicare pentru anul 2024 la editura olandeză BRILL.
„Musical Thinking and Reception during Modernity: Between the Project of Searching after the Origins and the Project of Transgressing the Origins”, în Musicology Today. Journal of the National University of Music Bucharest, Volume 13, Issue 1 (49), January – March 2022, pp. 51-84;, indexată în EBSCO, RILM, ERIH PLUS, CEEOL [open access: https://musicologytoday.ro/current-issue/nr-49/studies/musical-thinking-and-aesthetic-reception-during-modernity-between-the-project-of-searching-after-the-origins-of-art-and-the-project-of-transgressing-art-itself/].
„Despre dans & filosofie, plecând de la cursul universitar Pregătirea coregrafică a actorului semnat de Vera Proca–Ciortea”, în Saeculum, Nr. 1 (51), 2021, editată de Universitatea Lucian Blaga din Sibiu; indexat în platforma SCIENDO aparținând companiei De Gruyter, în CEEOL şi EBSCO [open access: https://revistasaeculum1943.files.wordpress.com/2021/07/08_andreea-stoicescu_despre-dans-si-filosofie.pdf]
“Sacred Art Between Tradition and Personal Expression: The Orthodox Icon and Artistical Transgressions of the Canon”, in Diakrisis: Yearbook of Theology and Philosophy, Vol. 4, 2021, Bucharest: Eikon; indexat în ERIH PLUS, CEEOL și DOAJ [open access: https://doi.org/10.24193/diakrisis.2021.5]. Revista este editată de Centrul de Dialog între Teologie şi Filosofie al Universităţii Babeş-Bólyai din Cluj-Napoca.
„Filosofia organismului şi ontologia operei muzicaleˮ, în Tendințe actuale în științele umaniste: Lucrările conferinței doctoranzilor umaniști din Consorțiul Universitaria – Timișoara, 9-10 octombrie 2020, Volumul 3, Editura Universității de Vest din Timișoara (categoria B), 2021, pp.169–180, ISBN 978-973-125-848-5.
“The Concepts of ‘Subjectivity’ and ‘God’ as Related to Religious Experience in Alfred North Whitehead’s Process Metaphysics”, in Diakrisis: Yearbook of Theology and Philosophy, Vol. 3, 2020, Bucharest: Eikon; indexat în ERIH PLUS, CEEOL și DOAJ [open access: https://doi.org/10.24193/diakrisis.2020.3]. Revista este editată de Centrul de Dialog între Teologie şi Filosofie al Universităţii Babeş-Bólyai din Cluj-Napoca.
„Percepție și realitate în receptarea expresiei operei muzicale: reflexii și reflecții fenomenologice plecând de la Edmund Husserl și Alfred N. Whitehead”, în Realitate și aparență, evidență și probabilitate; Teme, tehnici și modele de filosofare în actualitate, ediție de Gabriela-Paula Florea și Viorel Cernica, pp. 145–165, 2020, Editura Universității din București, ISBN 978-606-16-1145-4.
“The Concept of ‘Authenticity’ in Musical Interpretation: An Ontological Perspective”, in Artes.Journal of Musicology, Volume 22: Issue 1, 2020, Iaşi; indexat în platforma SCIENDO aparținând companiei De Gruyter, CEEOL, EBSCO, ERIH PLUS; articol bilingv, publicat și în limba română, cu ISBN separat [open access: https://doi.org/10.2478/ajm-2020-0011].
„Baletul în cultura populară: De la Marius Petipa la Maurice Béjart”, în Cultura Populară: Concepte, teme, puncte de vedere, coordonatori Marin Bălan, Loredana Niculeț și Ioan Pânzaru, Editura Universității din București, 2017, ISBN 978-606-16-0812-6.
Linkuri:
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/andreea-cristina-stoicescu-898b7b231/
Academia.edu: https://unmb.academia.edu/AndreeaStoicescu