Andreea-Diana Scoda

C.D.A. CS III DR.
Discipline predate:
Pedagogie
Contact:

Educație

  • Doctor în Științele Educației (2011)
  • B.A/M.A, Licență (2002), Master (2004)

Biografie

Andreea-Diana Scoda a studiat la Universitatea din București, Facultatea de Sociologie, Psihologie și Pedagogie, specializarea Științele educației, licență [2002], masterat [2004] și doctorat [2011]. Ocupația de bază este aceea de cercetător în domeniul științelor educației, la Institutul de Științe ale Educației (2004-2020), respectiv Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație – Unitatea de Cercetare în Educație (2020-prezent). În cadrul activității de cercetare, a participat la elaborarea de studii și rapoarte de cercetare în diverse domenii educaționale, elaborarea rapoartelor anuale privind starea învățământului preuniversitar, implementarea unor proiecte de intervenție educațională la nivel național. De asemenea, a colaborat cu cercetători din diferite țări, în vederea elaborării unor studii și articole de specialitate pe tema dezvoltării competențelor sociale și emoționale (SEL).

Andreea-Diana Scoda este cadru didactic asociat la Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic al Universității Naționale De Muzică din București, începând cu anul universitar 2023-2024.

Publicații (selectiv)

Cărţi, rapoarte, studii

  • Scoda A.D. et al (eds). Educational Research, Evidence, and the Public Good: Nature and Value of Social Emotional Learning as a Foundation for Future Readiness. Publisher, Spinger (în curs de publicare).
  • Kounenou, K., Kourmousi, N., Ferrari, N., Suzuki, H., Kanzaki, M., Andrei, A., Scoda, A.D., Marsay, G., Bacanli, F., Karacan Ozdemir, N. (2023). The Role of Empathy in Improving SEL Skills Among Educators and Students in Era of COVID-19. In: Ebersöhn, I. Gogolin, I. (eds). Global Perspectives on Education Research, Vol. II. 1st Edition, Publisher, Routledge. 9781003147145.
  • Scoda, A.D. (coord.) et al. (2022) Social and emotional learning and resilience in Southeastern Europe: Educators’ cross-cultural perspective. În: Smart, A.,  Sinclair, M . NISSEM Global Briefs volume III. https://nissem.org/nissem-global-briefs/ngb-vol-iii/
  • Horga, I., Goia, D. (coord.). Scoda, A. et (2022). Analiza rezultatelor la evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a (EN VIII 2021). Partea I. Evaluarea națională EN VIII 2021: participare, rezultate și factori de influență. București: Editura CNPEE, ISBN: 978-606-8966-20-5.
  • Andrei, A. (coord.), Scoda, A. et al. (2021). Competențele sociale și emoționale. Colecție de bune practici pentru consilieri școlari și profesori. București: Editura Universitară. ISBN: 978-606-28-1248-5
  • Dalu, A. (coord.), Scoda, A. et al. (2021). Învăţarea la distanţă. Studiu cu privire la activităţile educaţionale desfăşurate în România, în perioada suspendării cursurilor şcolare faţă-în-faţă. Bucureşti: Trei, ISBN: 978-606-40-1019-3.
  • Zambeta, E., Askouni, N., Androusou, A., Leontsini, M., Papadakou, Y., & Lagopoulou, V. (eds.) (2016). Mitulescu, S., Scoda, A., Șandru, I. Raport ”Addressing violence in schools through education for democratic citizenship and human rights education” A collaborative and reflective report on sustainable means for addressing and preventing violence in schools. Produced in co-operation with Greece, Hungary, Montenegro, Poland and Romania, Council of Europe, https://rm.coe.int/16807004db
  • Scoda, A. & Mitulescu, M. (2019). Refugees in Romanian education. In: Zambeta, E, Askouni, N., Androusou, A., Leontsini, M., Papadakou, Y, & Lagopoulou, V.  Lessons learned and results of the implementation of the whole community approach for social inclusion. A report produced in co-operation with Bulgaria, Greece, Hungary, Montenegro, Poland and Romania.  Council of Europe. https://rm.coe.int/publication-democratic-school-governance-for-inclusion-web/168094e6e8
  • Horga, I. (coord.), Scoda, A. et al. (2018). Raport privind nevoile de formare ale cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial în domeniul abilitării curriculare. Ministerul Educaţiei și Cercetării, Proiect CRED, ISBN: 978-606-8966-03-8.
  • Tibu, S. (coord). Scoda, A. et al. (2018). Consilierea și orientarea în curriculum școlar gimnazial. ISE, București: Editura Trei, https://www.edituratrei.ro/carte/speranta-tibu-consilierea-si-orientarea-in-curriculumul-scolar-gimnazial-e-book-gratuit-studiu-comparativ/3302/
  • Mitulescu, S., Țăranu, A.M. (coord.). Alexandru, M., Gheorghe, O, Pătrașcu, A., Păscui, A., Scoda, A., Velea, S., Varga, V. (2017). Educația copiilor sub protecție internațională. București: Editura Universitară, http://83.246.9.39/carte/pedagogie-95/educatia_copiilor_sub_protectie_internationala/11596
  • Balica, M., Fartușnic, C. (coord.). Apostu, O., Arama, A., Gheorghe, O., Horga, I., Mitulescu, S., Scoda, A., Țăranu, A., Velea, S., & Voinea, L. (2017). ROMANIA National Report on the Implementation of the ERASMUS+ programme between 2007-2017 and its predecessors (Lifelong Learning, Youth in Action) 2007-2013. ANPCDEFP. https://vechi.anpcdefp.ro/userfiles/Report_ERASMUS_30june_Romania.pdf
  • Magda, B. (coord.), Apostu, O., Fartușnic, C., Florian, B., Scoda, A. (2012). ”Studiu Național privind profesioniștii din educația adulților”. Pro ALps, Observator, Editura Universității din București, https://www.irea.ro/component/k2/item/6-consectetur-quisstudiu-national-privind-profesionistii-din-educatia-adultilor.html
  • Horga, I., Jigău, M. (coord.) Apostu, O., Balica, M., Fartuşnic, C., Scoda, A., Voinea, L. (2010). Situaţia copiilor cu cerinţe educative speciale incluşi în învăţământul de masă, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Reprezentanţa UNICEF în România. Bucureşti: Ed. Vanemonde, ISBN: 978-973-1733-17-3.
  • Jigău, , Fartuşnic, C. (coord.).  Apostu, O., Balica, M., Horga, I., Scoda, A., Voinea, L.  (2010). Extinderea sistemului ZEP, implicaţii la nivel de politici. Concluziile etapei pilot de intervenţie în 5 școli din judeţul Călărași. Institutul de Științe ale Educației, UNICEF București,  http://www.ise.ro/implementarea-sistemului-zone-de-educatie-prioritara-program-de-formare-intr-o-retea-de-scoli-pilot-din-invatamantul-obligatoriu
  • Jigău, M., Apostu, O. Balica, M., Fartușnic, C., Florian, B., Dobrei, N., Horga, I., Novac, C., Scoda, A., Voinea, L. (2009). Formarea profesională continuă în România, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Bucureşti: Ed. Afir, ISBN: 978-973-7714-60-2.
  • Jigău M. (coord.), Botnariuc, P, Tăsica, L, Muscă, A., Chiru, M., Cozma, I, Țibu, S., Avramescu, C., Bursuc, C., Danes, L., Ignat, A., Lemeni, G., Călineci, M, Măruțescu, A., Paredes, D., Petrovai, D., Porumb, M., Schweiger, W., Szilagyi, A. ”Consilierea carierei. Metode și tehnici. Editura Afir, ISE, Euroguidance, București, ISBN: 973-7714-29-16.
  • Jigău, M. (coord.). Anghel, F., Apostu, O., Balica, M., Dobrei, N., Fartuşnic, C., Horga, I., Măruțescu, A., Novak, C., Voinea, L. (2008). Timpul elevilor, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Reprezentanţa UNICEF în România. Buzău: Ed. Alpha MDN, ISBN: 978-973-139-055-0.
  • Anghel, F., Balica, M., Fartuşnic, Horga, I., Ionescu, M., Jigău, M., Liiceanu, A., Măruţescu, A., Săucan, D., Voinea, L. (2006). Violenţa în şcoală, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Reprezentanţa UNICEF în România, Bucureşti: Ed. Alpha MDN, ISBN: 978-973-7871-47-3.

Articole şi studii publicate în reviste de specialitate

  • Alexandru, M. Scoda, A.,(2020). ”Dezvoltarea competențelor digitale. Provocări și perspective actuale”,  Revista de Pedagogie/Journal of Pedagogy, 2020 (2), LXVIII,  ISSN: 0034-8678, indexat CEEOL, Citefactor, Crossref, DOAJ, EBSCO, ERIH PLUS, Degruyter, Google Academic, Hedbib, ROAD, Ulrichsweb, 87-105.pp., http://revped.ise.ro/wp-content/uploads/2021/01/RevPed_LXVIII_2_2020.pdf
  • Scoda, A.D. , Andrei, A. (2016). Are Virtual Career Guidance Centres Needed in The Romanian Schools?, eLearning Vision 2020! Proceedings of the 12th International Scientific Conference „eLearning and Software for Education” Bucharest, April 21 – 22, 2016, Carol I National Defence University Publishing House, ISBN, 219-226pp., http://proceedings.elseconferen ce.eu/index.php?r=site/index&ye ar=2016&index=papers&vol=22& paper=652c2689
  • Andrei, A. Scoda, A. (2017). How the Potential of ICT is Integrated in Counselling and Guidance throughout Romania, Could technology support learning efficiency? Proceedings of the 13th International Scientific Conference „eLearning and Software for Education” Bucharest, April 27 – 28, 2017, Advanced Distributed Learning Association Publisher, 316-323pp. https://proceedings.elseconference.eu/index.php?r=site/index&year=2017
  • Bodnariuc, P, Scoda, A., (2012). ”Agenda Educației Revista de pedagogie – 60 de ani de existență”. Revista de Pedagogie anul LX, nr. 4, 2012, 107-111pp., ISSN: 0034-8678 http://revped.ise.ro/wp-content/uploads/2017/08/2012.-4.-Full-issue.pdf
  • Scoda, A, (2012). ”Agresivitatea verbală manifestată la nivelul învățământului preuniversitar”. REPERE, Revistă de Științele Educației, vol. 6, nr. 2/2012, 81-94pp. București: Editura Universității, ISSN 2247-1065, ISSN-L 2247-1065.
  • Măruțescu A. (2005). The Impact of family in children’s career decision. În: Jansel, E.M, Szilaggyi, A. (eds). Career Counselling & The Global Market, Petru Maior Unviersity, Tg. Mures. Editura Universitară. ISBN: 978-606-28-0712-2.

 Alte studii, ghiduri

  • Andrei, A. (coord.) (2020). Programe și activități de consiliere pentru dezvoltarea competențelor socio-emoționale ale elevilor din învățământul primar/ gimnazial/ liceal/ profesional. Ghid pentru profesorii consilieri școlari, Volumul I, II și III, București: Editura Didactică și Pedagogică. ISBN: 978-606-31-13-19-2
  • Șandru I., Scoda A. D., Munteanu A., Mândru A., Enache M (2019). Ghid pentru orele deConsiliere si orientare – Resurse educaționale pentru orele de dirigenție de la clasele V- VIII, București: Editura LBW, ISBN:978-606 -94928-0-2.
  • Jigău, M. (coord.), Scoda, A. et al (2006). Ghid pentru cadre didactice. Compendiu pentru valorificarea dimensiunii de gen în educaţie, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi UNICEF, Bucureşti: Editura Marlinks, ISBN: (13) 978-973-8411-60-9.
  • Jigău, M. (coord.), Scoda et al. (2006). Prevenirea și combaterea violenței în școală. Ghid practic pentru directori și cadre didactic. Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi UNICEF, Bucureşti: Editura Alpha MDN, ISBN: (13) 978-973-7871-61-9.