performanță, perfecționare și direcționare
în carieră pentru tineri muzicieni

 

PerformArt 2.0 este o continuare a proiectului din 2019, născut din nevoia de a remedia o disfuncționalitate a sistemului de învățământ muzical românesc – cvasi-dispariția unor specializări instrumentale: trompetă, corn, trombon, tubă, fagot și contrabas. Demersul a vizat dezvoltarea strategiilor inițiate anterior, colaborarea extinzându-se și către alte școli și licee de muzică din România.

Parteneri – colegiile și liceele de muzică din: Alba Iulia, Brăila, București, Buzău, Constanța, Craiova, Focșani, Galați, Lugoj (Școala Gimnazială de Muzică „Filaret Barbu”), Piatra-Neamț, Pitești, Ploiești, Râmnicu-Vâlcea, Târgoviște, Tulcea, Târgu Jiu, Sibiu

Durata proiectului: 15.04 – 15.12 2020

  • Masterclass-uri cu participarea a 34 de cadre didactice din UNMB și 530 de elevi din instituțiile partenere, pentru specializările specializările: instrumente de suflat, instrumente cu coarde, percuție, pian, orgă și canto.
  • Editarea unui ghid pedagogic modern ce cuprinde 14 studii de specialitate (400 de pagini/1000 de exemplare)
  • Repararea, întreținerea și reglajul-acordajul a peste 20 instrumente uzate sau deteriorare aflate în patrimoniul liceelor partenere
  • 2 workshop-uri online în cadrul cercurilor pedagogice a 2 licee, pentru clarificarea metodelor de predare
  • Înregistrări video și promovarea pe platforma proiectului a unor elevi talentați ce studiază în instituțiile partenere

GALERIE FOTO

GALERIE VIDEO

 
Proiectul a urmărit dezvoltarea unor mecanisme care să permită prefecționarea cadrelor didactice din școli și licee. În acest scop a fost elaborat un ghid pedagogic ce cuprinde, pe parcursul a 400 de pagini, o serie de articole, studii și eseuri conținând gânduri și sfaturi pentru inițierea și aprofundarea artei interpretării instru-mentale și vocale, practici de predare pentru fiecare instrument în parte, recontextualizări muzicale, problematici diverse adre-sate cititorului prin povești, scrisori sau minuțioase explicații vizavi de legătura dintre sunet, instrument, artistul instrumentist și public. Autorii – cadre didactice experimentate ale Universității Naționale de Muzică din București – au urmărit același înalt țel: deschiderea porților către performanța muzicală clădită pe ones-titate, profesionalism și pasiune.

ECHIPA

CĂTĂLIN CREȚU
coordonator proiect
CLAUDIU ROȘIU
tehnician audio
CRISTINA-ANCA POPESCU-STĂNEȘTI
asistent de proiect
DORINA COSTOVICI
responsabil resurse umane
EUGENIA TOMA
responsabil achiziții
GABRIELA STOICA
contabil
ȘERBAN JIPA
grafician
SORIN ANTONESCU
tehnician foto-video

34 de cadre didactice