Management muzical

Program postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă
(înscris în Registrul Național al Programelor Postuniversitare)

INFORMAȚII ADMITERE

Pentru inscriere, apasați: ÎNSCRIERE ONLINE

Probe admitere: 17-18 Februarie 2025

Pentru absolvenții și profesioniștii din sectorul cultural, Programul Postuniversitar de „Management Muzical” reprezintă o oportunitate exclusivă de dezvoltare a abilităților necesare gestionării într-un mod modern și eficient, atât a activității instituțiilor artistice cât și a evenimentelor din sectorul cultural-artistic.

Pe lângă sesiunile de cursuri efective, participanții au la dispoziție întrevederi cu profesioniști din domeniu, discuții individuale și de grup cu mentorii și o bibliografie actualizată permanent.

Noțiunile teoretice vor fi dublate de cursuri practice (workshop-uri, conversații cu
personalități marcante din sectorul cultural – atât la nivel național, cât și internațional – și teme direct conectate cu realitatea domeniului artistic și cultural). Mai mult, dezvoltarea unei rețele profesionale active constituie unul dintre obiectivele acestui curs. 

Forma de învățământ: cu frecvență

Durata programului: 156 ore

Număr credite: 15 ECTS

Limba de predare: română

Cui se adresează?

Programul se adresează absolvenților universităților de muzică și arte din țară, precum și profesioniștilor din domeniul cultural-artistic din România.
Programul postuniversitar poate fi urmat de absolvenții care au obținut diploma de licență sau echivalentă.

Ce oportunități și beneficii oferă acest program?

În cadrul Programului Postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă „Management Muzical”, veți învăța despre procese și metode de lucru cu impact, bazate pe tehnici de management din diferite sectoare, de la mentori și profesioniști de succes:

  • Veți deveni antreprenori transformatori și/sau manageri de succes de proiecte culturale, oferind inovație și creativitate lumii din jurul vostru.
  • Veți reveni la organizația voastră cu un set nou de instrumente și un plan de acțiune gata să rezolve provocări critice și să dezvolte noi oportunități.
  • Veți învăța să analizați și să gestionați performanța organizației dvs. prin planificare atentă, dublată de decizii strategice și eficiente pe termen mediu și lung.

Parteneri

  • The Global Leaders Institute este un program de leadership care se desfășoară în colaborare cu universități americane de top, precum Harvard, Georgetown și Duke. Programul este conceput pentru a oferi o experiență de învățare inovatoare și interactivă pentru liderii viitori din întreaga lume. În cadrul programului, participanții vor avea ocazia să învețe de la profesori și mentori de talie mondială, inclusiv laureați ai premiilor Nobel, câștigători de premii Grammy, laureați Polar Prize și prezentatori TED. De asemenea, programul are o rețea instituțională de parteneri dinamici din peste 40 de națiuni.
  • ARTEXIM este o instituție publică care susține punerea în aplicare a programului cultural al Ministerului Culturii și continuarea politicii culturale în conformitate cu standardele europene impuse de apartenența la federațiile și asociațiile internaționale de profil. Artexim este promotorul și organizatorul Festivalului și Concursului Internațional George Enescu, unul dintre cele mai importante festivaluri de muzică clasică din lume. Acest festival a susținut participarea la concursuri internaționale a numeroși tineri care ulterior au devenit nume de referință în viața culturală a României, fiind mesageri ai artei românești pe marile scene ale lumii. Printre aceștia se numără Ruxandra Donose, Roxana Briban, Marius Brenciu, Ana-Camelia Ștefănescu, Celia Costea, Alexandru Tomescu, Irina Ionescu, Matei Varga, Ștefan Ignat și alții

Curriculum

Modulul 1: Introducere în economia culturii și a managementului cultural;
Modulul 2: Aspecte legale în managementul muzical;
Modulul 3: Management artistic;
Modulul 4: Marketing & Comunicare;
Modulul 5: Antreprenoriat cultural;
Modulul 6: Dezvoltarea profesională;
Proiect final
Mijloacele şi metodele utilizate sunt atât tradiționale (individuale și de grup), cât și inovative (studii de caz, workshop-uri cu profesioniști din domeniu, mentori, proiect final de grup).

Admitere

Probele de admitere constau într-un interviu pe bază de dosar, care trebuie să conțină următoarele documente:

  • CV
  • Motivație
  • Cunoștințe de limba engleză
  • Portofoliu (dacă există), cuprinzând materiale utilizate în diverse proiecte artistice și culturale, derulate anterior, și în care candidatul a fost implicat.
Notă: În cazul în care candidatul nu este absolvent al unui program de licență din domeniul Muzică, cunoștințele muzicale constituie un criteriu important în selecția candidaților.

Tarife

Taxă de înscriere: 100 RON
Taxă de înmatriculare: 150 RON
Taxă studii:
PENTRU CURSANȚI ROMÂNI 5000 lei (achitabilă în două tranșe).
PENTRU CURSANȚI STRĂINI: 1000 EURO (achitabilă în două tranșe).
Taxele se achită la casierie sau în contul UNMB.

Absolvirea programului

Programul Management muzical se finalizează cu un examen de certificare a competențelor, care constă într-un proiect de cercetare/business plan, susținut în fața unei comisii formate din minimum 3 membri (cadre didactice, reprezentanți ai organizațiilor partenere și ai pieţei muncii).
În urma promovării examenului de finalizare a studiilor, se va elibera un certificat de atestare a competențelor profesionale pentru practicarea ocupației de consultant muzical (cod C.O.R. 265256), însoțit de suplimentul descriptiv, conform reglementărilor în vigoare.

Profesori de specialitate

Anterioară
Următoare

Experiența cursanților

Acest program a reprezentat o oportunitate unică pentru aprofundarea conceptului de management muzical și cultural. Am dobândit cunoștințe și experiențe valoroase, care mi-au permis să înțeleg și să abordez eficient provocările și oportunitățile din industria muzicală și culturală. Programul a creat o comunitate de profesioniști și entuziaști dedicați, care au împărtășit idei, au colaborat și au construit împreună un nucleu puternic și inovator. Această rețea solidă de conexiuni m-a ajutat să contribui activ la dezvoltarea și îmbogățirea sferei culturale din România și dincolo de granițele ei. Pe lângă cunoștințele și experiențele dobândite, a adus laolaltă oameni care împărtășesc, colaborează și pot construi un nucleu puternic, cu perspectivă în dezvoltarea sferei culturale.

Damian Pal
Antreprenor, Fondator "Oamenii inspiră", Fondator "Kuriozum Music Festival", Partener "Turneul Stradivarius"

Dorința, dar și necesitatea de a-mi dezvolta abilitățile antreprenoriale m-au împins la căutarea unor programe de formare teoretică și practică în domeniul cultural. Descoperirea Cursului de Management Muzical și frecventarea acestuia mi-au permis să înțeleg cu claritate cum se poate crea o strategie pentru proiectul meu muzical și cum se construiește un proiect nou de la idee la implementare. Cursul reprezintă o bază pentru a înțelege și a descifra piața culturală, pentru alegerea contextului cel mai potrivit proiectului, și pentru stabilirea pașilor necesari construirii unui plan de business cu șanse mari de succes. Aici am avut ocazia să efectuăm studii de caz pe proiecte de amploare desfășurate în domeniul cultural global, cum ar fi El Sistema, LA Philarmonic și altele.

Pe lângă formarea teoretică am beneficiat și de o parte practică care a constant în analiza amănunțită a experienței și expertizei unor mari antreprenori care ne-au asigurat asistență concretă în problemele pe care le-am întâmpinat în propriile proiecte. Atitudinea stimulativă a formatorilor, atmosfera în care s-a desfășurat cursul și metodele moderne de predare completează lista de argumente pe care mă bazez pentru a recomanda acest curs tuturor persoanelor care doresc o carieră de antreprenoriat cultural de succes.

Sorina Rotaru
Artist jazz

Contact

Alexandra Șolea

Cadru didactic asociat dr.., Coordonator de program
Email: alexandra.solea@unmb.ro