Educație muzicală contemporană

Specializarea Educație muzicală contemporană oferă o perspectivă actuală asupra puterii formatoare și transformatoare a muzicii. Pe parcursul studiilor, veți avea ocazia de a lucra cu instrumente Orff, de a realiza miniaturi și aranjamente muzicale proprii, de a vă familiariza cu cercetări în domenii interdisciplinare, precum muzicoterapia sau cogniția muzicală, și de a explora teritoriul nou configurat al medierii muzicale. Veți avea oportunitatea de a vă completa și nuanța cunoștințele privind curentele și stilurile muzicale, mai multe discipline fiind dedicate studierii muzicii corale. Veți avea posibilitatea de a cânta într-o formație vocală camerală, de a participa cu lucrări la ateliere și conferințe. De asemenea, veți putea identifica repere importante în managementul carierei. Prin multiplele sale deschideri, programul creează premisele unei integrări optime pe piața muncii în domeniul muzical, în ipostaze diverse, fiecare absolvent putând deveni un vector de transformare pozitivă la nivelul comunității în care activează.

Forma de învățământ: cu frecvență

Durata programului: 2 ani

Număr credite: 120 ECTS

Limba de predare: română

Curriculum

Competențe program

COMPETENŢE PROFESIONALE:

C1 – Decodificarea corectă a unor structuri specifice creaţiei muzicale moderne/contemporane abordabile în didactica muzicală (învăţământ general) / existente în lucrări muzicale de dificultate medie;
C2 – Realizarea de corelaţii adecvate între dimensiunea gramaticală şi semnificaţia unor texte muzicale (inclusiv lucrări moderne/contemporane), prin aplicarea cunoştinţelor din domenii conexe (istoria muzicii, estetică, stilistică, semiotică);
C3 – Aplicarea unor metode moderne de educaţie muzicală, cuprinzând/integrând cele trei aspecte ale fenomenului muzical (compoziţie, interpretare, receptare);
C4 – Utilizarea didactică a unor elemente ale tehnicii interpretative (vocală şi instrumentală) necesare abordării repertoriului şcolar (inclusiv a unor lucrări moderne/contemporane);
C5 – Organizarea şi conducerea muzicală a formaţiilor şcolare/aşezăminte culturale şi utilizarea unor abilităţi creatoare elementare în activitatea de adaptare a materialului muzical pentru formaţii vocal-instrumentale;
C6 – Conceperea şi realizarea unor proiecte manageriale cu specific didactic (programe muzicale de nivel mediu şi avansat, alte evenimente cultural-artistice, etc.).

COMPETENŢE TRANSVERSALE:

CT1 – Aplicarea valorilor şi principiilor deontologice specifice managementului resurselor umane, în condiţii de autonomie şi independenţă profesională;
CT2 – Planificarea şi organizarea resurselor umane în vederea eficientizării activităţii de grup;
CT3 – Autoevaluarea nevoilor de formare continuă în vederea adaptării competenţelor profesionale la dinamica mediului organizaţional şi a pieţei forţei de muncă, însuşirea unor metode şi tehnici de învăţare.

Ocupații program

Denumire program masterat

Calificări

Ocupații conform C.O.R.

Cod

Denumire ocupație

Educație muzicală contemporană și culturi muzicale religioase

Educație muzicală contemporană

265251

Mediator muzical

265217

Tehnoredactor partituri

265224

Corist operă

Alte ocupații, potrivit calificării și titlului acordat, conform competențelor asigurate prin programul de studii. Dreptul de a exercita ocupația de
Profesor în învățământul liceal și postliceal
(233001), conform prevederilor legale (deținere „certificat de
absolvire a programului de studii psihopedagogice – nivel II” sau echivalent).

Experiența studenților

Întreaga mea formare în cadrul UNMB (studii de licență și master – programul Educație muzicală contemporană) a contribuit la ceea ce sunt astăzi atât profesional, cât și personal.

Ca beneficiar al proiectului POSDRU „De la ucenicie la măiestrie în practica dirijorală”, organizat de UNMB, am avut ocazia să cunosc și să îndrăgesc Corul Operei Naționale Române din București, în care activez încă de la terminarea studiilor masterale. Proiectul a oferit studenților șansa de a participa la toate etapele actului artistic, în cadrul unor instituții prestigioase. Tot pe parcursul studiilor masterale am avut oportunitatea de a face practica pedagogică în cadrul Școlii Americane din București (AISB), experiență care incontestabil mi-a lărgit orizontul.

Activitățile diversificate și oportunitățile unice pe care le-am avut ca student al UNMB, alături de cadrele didactice care mi-au devenit mentori, reprezintă baza educației mele continue spre împlinirea ca om și muzician. Mulțumesc UNMB!

Violeta Tudor
Artist liric - Corul Operei Național Române din București

Absolvirea studiilor de licență (Pedagogie muzicală/Muzică) și master (specializarea Educație Muzicală Contemporană) în cadrul UNMB m-a determinat să rămân pe calea muzicii și a pedagogiei, iar măiestria și dedicarea profesorilor noștri au contribuit considerabil la alegerea jobului mult visat. Pe perioada studiilor am beneficiat de predare la cele mai înalte standarde sub îndrumarea unor profesori universitari de renume internațional, cu o bază materială modernă, bibliotecă virtuală, săli multimedia etc. și am beneficiat de diverse oportunități ce au constat în implicarea în Programe POSDRU sau stagii de practică pedagogică la Școala Americană din București. UNMB a reprezentat locul în care am căpătat noțiunile și experiențele necesare pentru o carieră în domeniul artistic și, dacă ar fi să mă întorc în timp, aș face cu siguranță aceeași alegere.

Simona Safta
Profesor de Teorie-solfegiu-dicteu și dirijorul Corului de Camera „Jeunesses”, Liceul de Artă „Gheorghe Tattarescu” Focșani • Dirijor al Corului de Copii „Pastia” al Ateneului Popular „Maior Gheorghe Pastia” • Soprană în cadrul Corului Municipal „Pastorala” din Focșani

Masterul Educație Muzicală Contemporană din cadrul Universității Naționale de București mi-a dat ocazia să aprofundez în detaliu și să înțeleg mai bine mecanismele pe care trebuie să le utilizeze un profesor de muzică. În mod special îmi doresc să menționez cursurile de mediere muzicală, unde mi-am dezvoltat abilitățile de pedagog atât teoretic, cât și practic.

Experiența educațională pe care am avut-o de-a lungul celor doi ani de master s-a reflectat și în viața mea profesională, deschizându-mi noi modalități prin care să îmi dezvolt calitățile de muzician.

Indiscutabil, formarea mea de la master m-a ajutat să pot lucra în cadrul Radio România Cultural.

Roxana Morar
Realizator, redacția muzicală a Radio România Cultural

Cursurile programului de master Educație muzicală contemporană au avut un impact considerabil asupra evoluției mele atât pe plan profesional, cât și personal. Modul de predare al profesorilor a fost la superlativ, unul dintre aspectele cu care am rezonat foarte bine și pe care l-am apreciat mereu a fost abordarea transdisciplinară. Am avut parte nu doar de informații prețioase, ci și de sfaturi venite de la oameni extrem de valoroși. Întotdeauna am avut acces la săli de studiu, sala de lectură, mediatecă, bibliotecă, resursele materiale de care am beneficiat fiind mai mult decât suficiente nu doar în pregătirea examenelor din sesiune, ci și pentru examenele de titularizare și definitivat susținute ulterior. De asemenea, am avut oportunitatea de a primi bursă de merit și loc gratuit în tabără, precum și ocazia de a participa la concerte în cadrul formației corale. Deși exista posibilitatea de a opta pentru o facultate cu învățământ la distanță, având în vedere că lucram în paralel, am știut că nu există comparație și, dacă ar fi să o iau de la capăt, aș face aceeași alegere. Mulțumesc, UNMB!

Mădălina Rădulescu (Cucu)
Profesor de Teorie-solfegiu-dicteu Liceul de Arte „Margareta Sterian” Buzău

Sunt absolventă a Universității Naționale de Muzică București, programul de master Educație Muzicală Contemporană. Consider că studiile din cadrul UNMB sunt de înaltă ținută academică și au contribuit într-un mod decisiv la formarea mea ca muzician și profesor de Educație muzicală. Beneficiind de oportunitățile cursurilor Orff, Dalcroze și Kodály, am putut accesa noi modalități de predare, pe care le aplic astăzi la toate orele de muzică. De asemenea, tot datorită programului de master am participat activ la numeroase concerte alături de nume sonore ale muzicii naționale și internaționale. Profesorii dedicați, dotările extraordinare pe care instituția le-a pus la dispoziția studenților și relația umană, păstrată chiar și după terminarea cursurilor, reprezintă un specific al acestei universități. Recomand cu drag această universitate!

Georgiana Niță
Profesor de Educație muzicală Școala Gimnazială „Pia Brătianu” București

Programul Educație Muzicală Contemporană a fost modulul de studii care mi-a oferit un boost puternic în activitatea mea profesională din prezent. A reprezentat background-ul necesar pentru a înțelege mai bine muzica clasică universală, dar și actualitatea muzicală, reușind ca în prezent să îmbin în compozițiile mele muzicale atât muzicile cu tradiție, cât și cele contemporane.

Profesorii au fost mereu aproape de noi, transformându-se în adevărați mentori.

UNMB ne-a oferit toate mijloacele pentru a studia. Am petrecut mult timp în sălile de lectură și mediatecă, unde aveam acces prin platforma online a bibliotecii la materiale valoroase, studii, cercetări realizate în afara țării.

În prezent sunt artist independent, îmi compun propriile piese, combinând folclorul cu muzica contemporană, sunt textier și îmi creez propriile mele show-uri. Cursurile de la UNMB mă ajută acum chiar și în strategia de marketing a proiectului meu.

Eugenia Nicolae (Nițu)
Muzician freelancer (compozitoare și cântăreață muzică pop și etno)

Pe parcursul studiilor de master, am avut ocazia de a experimenta diverse modalități de abordare practică a elementelor de limbaj muzical. De pildă, am descoperit cum pot integra în activitatea muzicală oportunitățile oferite de muzica instrumentală, body percussion sau corporalizarea muzicală și am înțeles importanța creării unui instrumentar muzical – din care pot face parte chiar și obiecte uzuale. Datorită acestor acumulări, pot spune că astăzi sunt un cadru didactic capabil să susțină ore de muzică interactive și atractive, la care elevii participă cu bucurie și interes.

Multitudinea de informații și abilități deprinse în cadrul cursurilor, materialele bibliografice de care am beneficiat prin intermediul bibliotecii universității și gândul că întotdeauna voi găsi un sfat valoros printre profesorii mei din cadrul UNMB rămân pentru mine un aliat neprețuit pe drumul dezvoltării profesionale.

Cu recunoștință pentru fiecare cadru didactic și angajat al UNMB,

Anamaria Răducanu
Profesor de Educație muzicală Școlile Step by Step și Just 4 Kids București

Sunt absolventa Universității Naționale de Muzică din București, cu licența în Pedagogie Muzicală și masteratul în Educație Muzicală Contemporană. Nivelul pregătirii din cadrul UNMB este unul de înaltă ținută profesională, iar cadrele didactice ne-au fost adevărați mentori, au construit un demers didactic modern, în care cursurile s-au adaptat nevoilor tuturor studenților. Metodele alternative de predare asimilate în timpul masteratului ne-au oferit o nouă perspectivă în ceea ce privește abordarea interdisciplinară în actul didactic, absolut necesară în zilele noastre.

Profesorii ne-au încurajat simțul identității, încrederea, curajul și curiozitatea. Aceștia ne-au învățat să conștientizăm propriile resurse și să le dezvoltăm, oferindu-ne sprijin și ulterior, după absolvirea facultății. Pasiunile mele pentru nai și pentru folclor s-au concretizat pe bazele teoretice oferite de cursurile Universității Naționale de Muzică din București.

Loredana Streche
Profesor de muzică vocală tradițională românească, Colegiul Național de Arte „Dinu Lipatti” din București • Consilier în cadrul Serviciului Dezvoltare Curriculum, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație

Profesori de specialitate

Anterioară
Următoare