Reîntorși în postura de mentori pentru micul publicul dornic de muzică nouă românească, am pus cap la cap idei și piese pe care să le împărtășim în noile școli din Brașov și Cluj-Napoca.
Îi mulțumim doamnei Adriana Maier pentru că și-a investit timpul și energia în folosul formației și ne-a susținut în perioada de depunere a proiectelor cu sfaturi de organizare, dar și pe toată durata desfășurării acestuia. A reușit să ne reunească și să ne motiveze de fiecare dată să ne atingem potențialul maxim.
Trebuie să recunoaștem că nu a fost deloc ușor să ne organizăm pentru stabilirea repetițiilor sau a datelor pentru recitaluri. Știm cu toții cum arată programul a șase instrumentiști, în special când doi dintre ei studiază în străinătate (în Danemarca și Spania). Probleme am avut și în ceea ce privește transportul; cele trei zile în care am fost nevoiți să desfășurăm proiectul (când cei doi colegi s-au întors din străinătate) au făcut imposibilă călătoria cu trenul. Am optat, așadar, pentru două mașini, conștienți fiind că vom cheltui mai mulți bani pentru combustibil. Nu regretăm, mai ales că acum ne amintim cu zâmbetul pe buze de discuțiile purtate pe drum despre Simfonia a VI-a Patetica de Piotr Ilici Ceaikovski și de fredonările părților trombonului și ale contrafagotului, de dirijatul la volan și de semnalele ciudate ale șoferilor noștri care aveau coduri secrete pentru stabilirea pauzelor pe parcursul drumului. Chiar dacă traseul de la București până la Brașov, care s-a continuat în aceeași zi până la Cluj, a fost lung și obositor, noi ne-am bucurat de compania fiecăruia și de faptul că acest proiect ne-a adus împreună pentru a doua oară. Ne-au însoțit, de această dată, și doi prieteni foarte buni (soprana Raluca Mălăeru și clarinetistul Marius Onică), cărora le mulțumim pentru prezență și pentru susținere, dar și pentru toate amintirile și momentele frumoase pe care le-am petrecut împreună.
La Brașov am avut parte de un public care ne-a încurajat și în același timp s-a arătat interesat de efectele pe care le exemplificam înainte de fiecare lucrare de muzică contemporană. A fost o experiență frumoasă și specială de care ne vom aminti bucuroși. Îi mulțumim compozitoarei Irina Perneș pentru videoclipul educativ pe care l-a pregătit pentru elevi, în care a avut o explicație descriptivă a piesei sale, GOG pentru clarinet, vioară și pian, pe care Emanuel, Emanuela și Daniel au adus-o la viață. Pe de altă parte, și Sonata pentru vioară și violoncel de Andrei Petrache, interpretată de Mădălina și Mădălin, a fost una dintre favoritele publicului din Brașov. Îi mulțumim și domnului Valentin Jeinov, profesor de muzică de cameră și responsabil pentru catedra de coarde, care a reușit să convingă elevii să participe la proiectul nostru.
După un recital de succes și o cină binemeritată, ne-am continuat drumul către Cluj-Napoca. Acolo am fost surprinși într-un mod plăcut de doamna directoare adjunctă Antonella Filip, care ne-a primit cu brațele deschise și ne-a pus la dispoziție toate mijloacele necesare bunei desfășurări a proiectului. În sala de festivități a liceului ne-a cuprins o energie pozitivă. După ce au terminat ora de orchestră, elevii au început să-și facă simțită prezența într-un număr destul de mare. Cele două sextete (Essai sur le globe pirate de Dan Dediu și Rhapsody in Mandarin Form de Emanuel Rupa) au fost cele care le-au atras atenția. Elevii și profesorii au observat că energia noastră pe scenă e ceea ce ne unește de fapt. Cu toții s-au bucurat de prezența noastră la Cluj și de un proiect reușit pe care îl putem repeta oricând.
A fost o experiență frumoasă, dar și extenuantă, mai ales că venea după câteva zile de studiu intens – pe care l-am continuat când ne-am întors la București – pentru Festivalul Internațional Meridian, în care urma să cântăm în aceeași formulă.
După o a doua ediție reușită a proiectului, mulțumirile noastre se îndreaptă către echipa Societății Antreprenoriale Studențești din UNMB, care a fost alături de noi la fiecare pas cu interes și sprijin necondiționat.