Cele mai importante decizii luate de Senatul U.N.M.B., şedinţa din 19 septembrie 2024:

I. În baza Legii învățământului superior nr.199/2023, cu modificările și completările ulterioare,
În baza H.G.nr.962/08.08.2024 privind aprobarea Metodologiei de evaluare externă a calităţii educaţiei în învăţământul superior, aprobă:

  • Raportul pentru evaluarea periodică a domeniului universitar de master
  • Regulamentul pentru asigurarea calității învățământului la nivelul UNMB

II. La propunerea Facultății de Interpretare Muzicală și a Facultății de Compoziție, Muzicologie și Pedagogie Muzicală,
– aprobă completări/modificări la „Regulamentul de activitate profesională a studenţilor”

III. La propunerea CSD și CSUD,
– aprobă „Regulamentul și Metodologia privind alegerea membrilor Consiliului Școlii doctorale (CSD) și a directorului Școlii doctorale”

IV. Conform Legii învățământului superior nr.199/2023, cu modificările și completările ulterioare,
Având în vedere hotărârea Consiliului de Administrație al UNMB din 09.09.2024,
Având în vedere propunerea Uniunii Studenților – UNMB,
– avizează componența comisiei de etică universitară, astfel:

  • Prof.univ.dr. Marin Cazacu
  • Prof.univ.dr.DHC Valentina Sandu-Dediu
  • Prof.univ.dr. Ionuț-Bogdan Ștefănescu
  • Conf.univ.dr. Gabriel Oprea
  • Ec. Tereza Lazăr
  • st. Flavius Gârbuleț
  • st.-drd. Gabriela Bejan

V. La propunerea Consiliului Facultății de Interpretare Muzicală,
– aprobă:

  1. modificări ale Planurilor de învătământ, începând cu anul univ.2024-2025, pentru:
    A. – Studii universitare de licență (Programul Interpretare muzicală – canto, Programul Interpretare muzicală – instrumente)
    B. – Studii universitare de master (Programul Stilistică interpretativă instrumentală şi vocală)
  2. – Normarea cursurilor în anul universitar 2024-2025, disciplinele: Didactica specialității și Didactica domeniului, Imagine și realizare în interpretarea muzicală pianistică (Pachetul A Master), Forme și stiluri în Barocul muzical / Stilistică și poetică în muzică modernă și contemporană (Master), Orchestră, Strategii de construcție a repertoriului și a viziunii interpretative (Master), Muzică de cameră și Acompaniament (doar pentru instrumente cu claviatură).

VI. La propunerea Consiliului Facultății de Interpretare Muzicală,
– aprobă tutorii de an pentru anul universitar 2024-2025:

  • univ.dr. Miriam Drașovean – anul I
  • univ.dr. Dolores Chelariu – anul II
  • univ.dr. Ioana Cojuharov – anul III
  • univ.dr. Ioana Croitoru – anul IV
  • univ.dr. Raluca Ouatu – Master I
  • univ.dr. Daniel Dascălu – Master II

VII. Având în vedere propunerile departamentelor Facultății de Interpretare Muzicală,
Având în vedere avizul Consiliului Facultății de Interpretare Muzicală,
– aprobă cadrele didactice care au solicitat colaborarea în cadrul FIM, pentru anul univ.2024-2025. Cadrele didactice aprobate vor putea colabora doar în cazul în care există ore disponibile.

VIII. La propunerea Consiliului Facultății de Interpretare Muzicală,
– aprobă Statele de funcții, Facultatea de Interpretare Muzicală, pentru anul univ.2024-2025.

IX. La propunerea Consiliului Facultății de Compoziţie, Muzicologie şi Pedagogie Muzicală,
– aprobă:

  1. modificări ale Planurilor de învătământ, pentru:
    – CICLUL LICENȚĂ – SPECIALIZAREA COMPOZIȚIE JAZZ și/sau COMPOZIȚIE MUZICĂ POP (anul I, anul II, anul III, anul IV)
    – CICLUL MASTER – Specializarea Jazz și culturi muzicale pop, secția/calificarea Jazz (anul I și anul II).
  2. Normarea cadrelor didactice FCMPm pentru anul universitar 2024-2025, studii universitare de licență și studii universitare de master.

X. La propunerea Consiliului Facultății de Compoziţie, Muzicologie şi Pedagogie Muzicală,
– aprobă statele de funcțiuni din cadrul FCMPm, pe departamente, în anul univ.2024-2025.

XI.  Având în vedere propunerile departamentelor Facultății de Compoziţie, Muzicologie şi Pedagogie Muzicală,
Având în vedere avizul Consiliului Facultății de Compoziţie, Muzicologie şi Pedagogie Muzicală,
– aprobă cadrele didactice asociate care au depus cereri de colaborare aprobate în ședințele de departament/au fost invitați în calitate de c.d.a.i. pentru anul universitar 2024-2025, respectiv doctoranzi ai UNMB, cu sau fără bursă, care au primit avizul în ședințele departamentelor FCMPm (în limita orelor disponibile) și se regăsesc în statele de funcțiuni ale departamentelor.

XII. La propunerea Consiliului Facultății de Compoziţie, Muzicologie şi Pedagogie Muzicală,
– aprobă tutorii de an, pentru anul universitar 2024-2025, astfel:

A. Studii universitare de licenţă:

Anul de studiu / specializarea Tutore
IMz Lect.univ.dr. Florian Costea
I Mr Cercet.științ.dr. III Cătălin Cernătescu
I CcMgDt Conf.univ.dr. Mihai Măniceanu
I Cju Conf.univ.dr. Marcel Octav Costea
II CcMgDt Lect.univ.dr. Dan Andrei Nicolae Popescu
II Cju Conf.univ.dr. Andrei Tudor
II Mz Asist.univ.dr. Florin Neagoe
II Mr Cercet.științ.dr. III Cătălin Cernătescu
III CcMgDt Lect.univ.dr. Dan Andrei Nicolae Popescu
III Cju Conf.univ.dr. Carmen Dominte
III Mz Lect.univ.dr. Aurel Muraru
III Mr Cercet.științ.dr. III Cătălin Cernătescu
IV CcMgDt Conf.univ.dr. Bogdan Vodă
IV Cju Lect.univ.dr. Sorin Marinescu

B. Studii universitare de master:

Anul de studiu / specializarea Tutore
Anii I şi II  – SLC Conf.univ.dr. Diana Rotaru
Anii I şi II – SM Conf.univ.dr. Irina Boga
Anii I şi II – SD Lect.univ.dr. Laura Smărăndescu
Anii I şi II – EMC şi CMR Prof.univ.dr. Olguța Lupu/

Prof.univ.dr. Nicolae Gheorghiţă

Anii I şi II – JP Prof.univ.dr. Mircea Tiberian

 

XIII. La propunerea Consiliului Facultății de Compoziţie, Muzicologie şi Pedagogie Muzicală,
Pentru programul de studii postuniversitare Metoda Dalcroze în educația muzicală. Certificatul Dalcroze în România, aprobă:
Conținut admitere:
Admiterea se realizează în baza analizării dosarului, care va conține:

  • Scrisoare de intenție;
  • CV

Înainte de confirmarea admiterii, candidatului i se poate propune să susțină un interviu.
Candidații vor fi evaluați cu calificativul admis/respins.

Conținut examen de certificare a competențelor profesionale
Examenul de certificare a competențelor va consta în:

  1. susținerea probelor practice la cele trei discipline principale de studiu: ritmică, solfegiu și improvizație muzicală;
  2. realizarea unui referat ce va prezenta argumentat relevanța cursului;
  3. prezentarea unui material audio-video ce va demonstra aplicarea principiilor metodei Dalcroze în activitatea profesională individuală