Stilistică dirijorală

Dirijat orchestră • Dirijat cor

Este, oare, Dirijorul acel magician al gestului-care-se-transformă-în-sunet? Dacă sunteți animați de această convingere, vă invităm să urmați cursurile specializării Stilistică dirijorală din UNMB, care vă oferă:

  • pregătire dirijorală în laboratorul în care veți fi ghidați de profesori care sunt și dirijori remarcabili;
  • practică în simulatorul restrâns al clasei cu pian, pentru finisarea tuturor detaliilor;
  • practică artistică în repetiții cu ansamblurile vocale și orchestrale ale universității, în care găsiți atmosfera anticamerei scenei de concert;
  • provocarea permanentă de a vă potența resursele de energie așa încât să vă faceți ascultați, să transformați în sunet modelul mental al muzicii care vă pasionează.

Și, mai presus de toate, Întâlnirea cu publicul pe tărâmul magic al scenei de concert.

Forma de învățământ: cu frecvență

Durata programului: 2 ani

Număr credite: 120 ECTS

Limba de predare: română

Secții dirijat

Competențe program

COMPETENŢE PROFESIONALE:

C1 – Decodificarea corectă a datelor obiective notate în partitura dirijorală (înălţime, durată, intensitate, tempo şi elemente de agogică, moduri de atac, etc.), inclusiv în textele muzicale contemporane;
C2 – Analiza textului muzical (scriitură, formă, profil dinamic, evoluţie tensională, etc.), în vederea stabilirii celor mai adecvate modalităţi de realizare sonoră a discursului muzical (cu aplicarea unor strategii de studiu a partiturii dirijorale corală/simfonică/vocal-simfonică/operă – din perspectiva metodei fenomenologice);
C3 – Intepretarea textului muzical într-un context mai larg, prin utilizarea cunoştinţelor din domenii conexe (istoria muzicii, stilistică, retorică, estetică, semiotică, etc.) şi cercetarea comparativă a altor variante interpretative, cu scopul configurării unei viziuni proprii asupra lucrării;
C4 – Aplicarea unor strategii specifice de materializare a modelului mental interpretativ propriu în contactul nemijlocit cu ansamblul coral/orchestral;
C5 – Interpretarea unei selecţii reprezentative a repertoriului simfonic/a capella/vocal-simfonic/liric, demonstrând cunoaşterea criteriilor de alcătuire a repertoriului de concert, interpretarea adecvată a semnificaţiei elementelor de limbaj muzical, precum şi un înalt nivel al abilităţilor tehnice, muzicale, gestice dirijorale şi de relaţionare cu ansamblul;
C6 – Definirea unui punct de vedere stilistic interpretativ propriu, care să includă selectarea, studiul, construcţia semantică a repertoriului, lucru cu ansamblul, având ca obiectiv prezentarea publică a lucrărilor, în concert/spectacol.

COMPETENŢE TRANSVERSALE:

CT1 – Aplicarea valorilor şi principiilor deontologice specifice managementului resurselor umane, în condiţii de autonomie şi independenţă profesională;
CT2 – Planificarea şi organizarea resurselor umane în vederea eficientizării activităţii de grup;
CT3 – Autoevaluarea nevoilor de formare continuă în vederea adaptării competenţelor profesionale la dinamica mediului organizaţional şi a pieţei forţei de muncă, însuşirea unor metode şi tehnici de învăţare.

Ocupații program

Denumire program masterat

Calificări

Ocupații conform C.O.R.

Cod

Denumire ocupație

Stilistică dirijorală

Stilistică dirijorală –
cor

265210Maestru cor
265252Redactor muzical
265421Referent specialitate selecție programe TV

Alte ocupații, potrivit calificării și titlului acordat, conform competențelor asigurate prin programul de studii. Dreptul de a exercita ocupația de
 Profesor în învățământul liceal și postliceal
(233001), conform prevederilor legale (deținere „certificat de
absolvire a programului de studii psihopedagogice – nivel II” sau echivalent).

Stilistică dirijorală –
orchestră

265213Șef orchestră
265216Sufleur operă
265252Redactor muzical

Alte ocupații, potrivit calificării și titlului acordat, conform competențelor asigurate prin programul de studii. Dreptul de a exercita ocupația de
Profesor în învățământul liceal și postliceal
(233001), conform prevederilor legale (deținere „certificat de
absolvire a programului de studii psihopedagogice – nivel II” sau echivalent).